Přeskočit navigaci O projektu | Redakční rada | Kontakt | Informace pro média | Napsali o nás | RSS
Home Pro veřejnost Pro odborníky
 
 

Laik Novinky Nemocným kloubům pohyb prospívá, nesmí se to ale přehnat

Novinky

Nemocným kloubům pohyb prospívá, nesmí se to ale přehnat

Revmatické choroby se nejvíce podepisují na kloubech. Proto je cvičení pro pacienty, kteří trpí například artritidou, velmi důležité. Proč tomu tak je a které pohybové aktivity patří k těm prospěšným?

Nemocným kloubům pohyb prospívá, nesmí se to ale přehnat
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Pravidelné cvičení, které napomáhá udržovat váhu, posílit svaly a zlepšit ohebnost kloubů, je velmi nápomocné při zvládání revmatických chorob postihujících pohybové ústrojí. Navíc zvyšuje obratnost, vytrvalost, redukuje svalové křeče a posiluje krevní oběh. Díky cvičení se svaly i klouby lépe prokrvují, takže se do nich dostávají všechny živiny potřebné k hojení zánětu.

Volba správného pohybu

Pokud si nejste jisti, jaké cviky jsou právě pro vás vhodné, navštivte fyzioterapeuta. Ten na základě zhodnocení vašeho zdravotního stavu zhotoví cvičební program šitý na míru přímo vám. Takový plán může zahrnovat například různé protahování, které lze provádět doma na cvičební podložce. Dále může doporučit cviky, které se používají při józe, taj-či nebo pilates. Velmi vhodným sportem je i plavání či vodní aerobik. Při nich spalujete kalorie, ale zároveň nenamáháte klouby. Pokud jste milovníci přírody, můžete vyrazit na procházku i na kolo. Důležité je, abyste všechny cviky prováděli správně. Minimálně ze začátku tak jistě oceníte, pokud na vás někdo bude dohlížet a radit vám. Proto jsou ideální různé skupinové lekce.

Víte, že existuje vysoce účinná léčba revmatických onemocnění?
CÍLENÁ BIOLOGICKÁ LÉČBA!
Možné řešení pro:
  • Revmatoidní artritidu
  • Ankylozující spondylitidu
  • Psoriatická artritidu
  • Juvenilní idiopatickou artritidu

Hlavně bezbolestně

U každého sportu platí, že by vás při něm nic nemělo bolet.

  • Nepřepínejte své síly a mezi cvičením si klidně dávejte pauzy.
  • Postupně, když bude tělo na zátěž už zvyklé, můžete přidávat – třeba každý týden o deset procent.
  • Před jakoukoliv pohybovou aktivitou se nezapomeňte protáhnout a totéž udělejte i poté, co skončíte.
  • Vždy naslouchejte svému tělu – pokud se na sport necítíte, přesuňte ho na jindy.
  • Když se stane, že vás po cvičení ještě další dvě hodiny silně bolí klouby, znamená to, že jste to tentokrát přehnali. Bude lepší, když se příště budete více šetřit. 

(brbr)

Zdroj:
www.cedars-sinai.edu

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 0

Čtěte také

S lupénkou si poradí biologická léčba

S lupénkou si poradí biologická léčba

Bojíte se rakoviny? Dodržujte „sedmičku“ pro zdravější život

Bojíte se rakoviny? Dodržujte „sedmičku“ pro zdravější život

Biosimilars – léčiva podobná originálu, ale ne stejná

Biosimilars – léčiva podobná originálu, ale ne stejná

Výsledky výzkumu SABER: biologik se nemusíte bát…

Výsledky výzkumu SABER: biologik se nemusíte bát…

Biologická léčba: zacíleno na boj proti idiopatickým střevním zánětům

Biologická léčba: zacíleno na boj proti idiopatickým střevním zánětům

Slunce a melanom: dnes už patří neodmyslitelně k sobě

Slunce a melanom: dnes už patří neodmyslitelně k sobě
 
 

Léčebná centra

 

Děkujeme za Váš zájem o odbornou poradnu. Svůj dotaz můžete položit prostřednictvím formuláře na stránkách ulekare.cz, kde Vaše dotazy zodpoví zkušení lékaři.

Vaše zkušenosti

 

Ano, wobenzym také můžu doporučit....

přidat vlastní zkušenost
zobrazit vše

 

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Klíšťová encefalitida a očkování