Přeskočit navigaci O projektu | Redakční rada | Kontakt | Informace pro média | Napsali o nás | RSS
Home Pro veřejnost Pro odborníky
 
 

Laik Novinky Nemocným kloubům pohyb prospívá, nesmí se to ale přehnat

Novinky

Nemocným kloubům pohyb prospívá, nesmí se to ale přehnat

Revmatické choroby se nejvíce podepisují na kloubech. Proto je cvičení pro pacienty, kteří trpí například artritidou, velmi důležité. Proč tomu tak je a které pohybové aktivity patří k těm prospěšným?

Nemocným kloubům pohyb prospívá, nesmí se to ale přehnat
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Pravidelné cvičení, které napomáhá udržovat váhu, posílit svaly a zlepšit ohebnost kloubů, je velmi nápomocné při zvládání revmatických chorob postihujících pohybové ústrojí. Navíc zvyšuje obratnost, vytrvalost, redukuje svalové křeče a posiluje krevní oběh. Díky cvičení se svaly i klouby lépe prokrvují, takže se do nich dostávají všechny živiny potřebné k hojení zánětu.

Volba správného pohybu

Pokud si nejste jisti, jaké cviky jsou právě pro vás vhodné, navštivte fyzioterapeuta. Ten na základě zhodnocení vašeho zdravotního stavu zhotoví cvičební program šitý na míru přímo vám. Takový plán může zahrnovat například různé protahování, které lze provádět doma na cvičební podložce. Dále může doporučit cviky, které se používají při józe, taj-či nebo pilates. Velmi vhodným sportem je i plavání či vodní aerobik. Při nich spalujete kalorie, ale zároveň nenamáháte klouby. Pokud jste milovníci přírody, můžete vyrazit na procházku i na kolo. Důležité je, abyste všechny cviky prováděli správně. Minimálně ze začátku tak jistě oceníte, pokud na vás někdo bude dohlížet a radit vám. Proto jsou ideální různé skupinové lekce.

Hlavně bezbolestně

U každého sportu platí, že by vás při něm nic nemělo bolet.

  • Nepřepínejte své síly a mezi cvičením si klidně dávejte pauzy.
  • Postupně, když bude tělo na zátěž už zvyklé, můžete přidávat – třeba každý týden o deset procent.
  • Před jakoukoliv pohybovou aktivitou se nezapomeňte protáhnout a totéž udělejte i poté, co skončíte.
  • Vždy naslouchejte svému tělu – pokud se na sport necítíte, přesuňte ho na jindy.
  • Když se stane, že vás po cvičení ještě další dvě hodiny silně bolí klouby, znamená to, že jste to tentokrát přehnali. Bude lepší, když se příště budete více šetřit. 

(brbr)

Zdroj:
www.cedars-sinai.edu

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 1

Čtěte také

Biologika – léčba budoucnosti

Biologika – léčba budoucnosti

Slunce a melanom: dnes už patří neodmyslitelně k sobě

Slunce a melanom: dnes už patří neodmyslitelně k sobě

Lupénka

Lupénka

6 užitečných tipů ke zvládnutí vzplanutí Crohnovy choroby

6 užitečných tipů ke zvládnutí vzplanutí Crohnovy choroby

Zima lupénce nesvědčí. I přesto se můžete cítit dobře!

Zima lupénce nesvědčí. I přesto se můžete cítit dobře!

Trpíte atopickým ekzémem? Nová šance v léčbě je tu!

Trpíte atopickým ekzémem? Nová šance v léčbě je tu!
 
 

Léčebná centra

 

Děkujeme za Váš zájem o odbornou poradnu. Svůj dotaz můžete položit prostřednictvím formuláře na stránkách ulekare.cz, kde Vaše dotazy zodpoví zkušení lékaři.

Vaše zkušenosti

 

Mám od roku 2019 biologickou léčbu na ulcerozní kolitidu (po 28letech klasické léčby tabletami a suspenzemi).Poté co jsem prodělala celkový kolaps a standa...

přidat vlastní zkušenost
zobrazit vše

 

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Pylový Zpravodaj pro celou ČR