Přeskočit navigaci O projektu | Redakční rada | Kontakt | Informace pro média | Napsali o nás | RSS
Home Pro veřejnost Pro odborníky
 
 

Laik Novinky Nespavost při těžké nemoci: s námi na ni vyzrajete!

Novinky

Nespavost při těžké nemoci: s námi na ni vyzrajete!

Velké procento pacientů s rakovinou si stěžuje na špatné spaní. Na vině bývá samotný nádor či nežádoucí účinky léků.

Nespavost při těžké nemoci: s námi na ni vyzrajete!
X
Chybně zadaný e-mail!
Chybně zadaný e-mail!
ODESLAT

Velké procento pacientů s rakovinou si stěžuje na špatné spaní. Na vině bývá samotný nádor či nežádoucí účinky léků. Kvalitní spánek je však pro regeneraci organismu nezbytný. Jak problém vyřešit? Napoví následující rady. 

Stereotyp zabírá 

V první řadě proberte s lékařem veškeré užívané léky, volně prodejné i ty na lékařský předpis. Vyloučením povzbudivých účinných látek můžete problémy se spaním zmírnit. Užíváte-li steroidy (např. prednison) či jiné stimulační léky, berte je co nejdříve po ranním probuzení. Velmi důležité je také vytvořit si tzv. spánkovou rutinu.

  • Stanovte pevný čas usínání i probouzení. Nelenošte a dodržujte ho i o víkendech.
  • Pravidelně cvičte, nejdéle však 4 hodiny před ulehnutím. Nové tělesné aktivity konzultujte s lékařem. Jóga, procházky, taiči či plavání bývají správnou volbou.
  • Vyhýbejte se kofeinu (kávě, čaji, kole a čokoládě) v odpoledních hodinách.
  • Nepijte alkohol. Způsobuje ospalost, ale spánek je krátký a nekvalitní.
  • Vzrušující aktivity a "řešící" konverzace nechte na ráno.
CÍLENÁ BIOLOGICKÁ LÉČBA působí přesně a pouze v místě, kde je to potřeba. Proto má minimum nežádoucích účinků.
Zeptejte se svého lékaře na možnosti CÍLENÉ LÉČBY nádorových onemocnění!

Přístav klidu a pohody

V případě, že po 15 až 20 minutách od ulehnutí stále nespíte, vstaňte a věnujte se nějaké monotónní činnosti. Do postele se vraťte, až budete opravdu unaveni.

  • Z ložnice odstraňte všechny rušivé elementy (televizi, rádio, tikající budík, telefon apod.).
  • Místnost, kde spíte, má být tmavá, tichá a chladnější.
  • Nezapomeňte, ložnice není kancelář! Hodí se jen pro spánek a sexuální život. 

Kdy k odborníkovi 

Zkusit můžete také relaxační masáže. Pomáhají hned několikrát – zmírňují bolest, nespavost i obavy z nemoci. Meditace či kognitivní behaviorální terapie jsou také krokem správným směrem. V případě, že výše uvedené tipy vaše obtíže do 4 týdnů nezlepší, či se problémy naopak stále prohlubují, je načase vyhledat odborníka. Boj za kvalitní spánek rozhodně nevzdávejte. Spát tvrdě jako "dřevo" si zasloužíte i vy.

(msd)

Zdroj: www.webmd.com

Další článek

Hodnocení článku

Líbí se vám článek?
Počet hlasů: 0

Čtěte také

Pokrok medicíny: nová léčba melanomu na obzoru

Pokrok medicíny: nová léčba melanomu na obzoru

Cílená léčba: kde všude pomáhá

Cílená léčba: kde všude pomáhá

Když tělo útočí proti vlastním tkáním

Když tělo útočí proti vlastním tkáním

Rakovina tlustého střeva: biologika umí pomoci

Rakovina tlustého střeva: biologika umí pomoci

Nová naděje v léčbě Bechtěrevovy nemoci

Nová naděje v léčbě Bechtěrevovy nemoci

Nová biologika: pomohou ženám se zákeřnými nádory vaječníků

Nová biologika: pomohou ženám se zákeřnými nádory vaječníků
 
 

Léčebná centra

 

Děkujeme za Váš zájem o odbornou poradnu. Svůj dotaz můžete položit prostřednictvím formuláře na stránkách ulekare.cz, kde Vaše dotazy zodpoví zkušení lékaři.

Vaše zkušenosti

 

Ano, wobenzym také můžu doporučit....

přidat vlastní zkušenost
zobrazit vše

 

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Platnost: 1. 1. - 31. 1. 2019

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá

Nyní na webu žádná soutěž neprobíhá.

 
Medicínská databáze U Lékaře
 
Doporučujeme:  Poruchy srážlivosti krve